فرهنگی - اجتماعی - سیاسی - ورزشی

پایگاه مقاومت بسیج امام جواد (ع) ویژه ورزشکاران اسلامشهری

فرهنگی - اجتماعی - سیاسی - ورزشی

پایگاه مقاومت بسیج امام جواد (ع) ویژه ورزشکاران اسلامشهری

جهرمی: دیگر وزیر احمدی‌نژاد نمی‌شوم

جهرمی: دیگر وزیر احمدی‌نژاد نمی‌شوم

وزیر کار: اولین کسی بودم که از دولت دوم خرداد کنار گذاشته شد. گویا که من عنصر نامطلوبی بودم. در سفر مشهد بودم. کمتر از یک هفته بود که آقای نوری بار دوم، وزیر کشور شده بود. آقای تاج‌زاده هم هنوز دو روز نبود که منصوب شده بود به من زنگ زدند گفتند سفرتان را لغو کنید به هر ترتیب شده برای تودیع و معارفه به فارس برگردید.

5/1/1388---------------------------------------------------------------------------------------

عصر ایران: محمد جهرمی، وزیر کار دولت نهم، با انتقاد شدید از سیستم بانکی و وزارت صنایع این دو دستگاه را مسئول اصلی بدهی‌های معوقه دانست.

جهرمی در گفتگو با ویژه‌نامه نوروزی صنعت و توسعه گفت: «وقتی می‌دانیم تا 10 سال آینده کشور نیاز به سیمان بیش از 100 میلیون تن ندارد و موافقت اصولی را تا 130 میلیون تن می‌دهند، نشان می‌دهد نه وزارت صنایع دقت می‌کند و نه سیستم بانکی با توجه به اطلاعات آینده تصمیم می‌گیرد. همین الان با توجه به رکود بخش ساختمان و صادرات آیا در بخش سیمان می‌توان گفت بدهی کارخانه‌های سیمان که ارز و ریال گرفته‌اند، برگشت داده می‌شود؟

مقصر اصلی را چه در دولت فعلی و چه در دولت قبل در موافقت‌های اصولی بی‌مورد وزارت صنایع می‌دانم. بخش دیگر که گرفتاری ایجاد کرده جانمایی کارخانه‌ها است. کارخانه‌ای مثل فولاد را به جایی می‌برید که نه مواد اولیه دارد و نه تولید او به درد آن منطقه می‌خورد و مشکل ایجاد می‌کند. اگر قرار است کارخانه‌ای ایجاد شود باید جانمایی‌ها درست باشد.

هرچه فرصت‌های شغلی داشته باشید اما واردات بی‌رویه باشد همین شغل‌های موجود هم از دست بدهید. من برای واردات بی‌رویه بارها تذکر جدی داده‌ام. احساس می‌کنم که کسی به‌عنوان متولی اشتغال این تذکر را بدهد زیرا وزارت صنایع و کشاورزی احساس نمی‌کنند که متولی تولید است.»

وزیر کار درباره ورود خود به دولت نهم و ادامه حضور خود در دولت دهم گفت: «من اصلا نمی‌خواستم در دولت آقای احمدی‌نژاد حضور پیدا کنم.

* دلایل شما برای این عدم حضور چه بود؟

من با فشار و حتی درخواست خود آقای احمدی‌نژاد که اصرار داشت وارد کابینه نهم شدم. حتی شروطی هم گذاشتم. آیا شما شنیده‌اید که من خودم را برای انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا می‌کنم؟ دیگران احساس می‌کنند. زیرا کسی که بار سنگین مسوولیت را بشناسد هیچ‌وقت زیربار مسوولیت نمی‌رود.

* اگر خرداد 88 نتیجه انتخابات این باشد که آقای احمدی‌نژاد مجددا رئیس‌جمهور شوند آیا حاضرید دوباره وزیر ایشان باشید؟

من اشاره کردم که حاضر نیستم این نوع مسوولیت سنگین را دوباره بپذیرم.»

وی درباره به کارگیری علی کردان در وزارت کار گفت: «ایشان به توصیه افراد با من در فنی و حرفه‌ای همکار شدند و زمانی که بنده احساس کردم مشکلاتی هست دیگر همکاری با ایشان نداشتم. از کسانی بودم که اصرار می‌کردم ایشان یا در دولت حضور پیدا نکند یا استعفا بدهد.»

جهرمی در رابطه با برکناری خود از استانداری فارس در دولت خاتمی گفت: «اولین کسی بودم که از دولت دوم خرداد کنار گذاشته شد. گویا که من عنصر نامطلوبی بودم.

* اولین استاندار شما بودید؟

بله. حتی اجازه ندادند که مرخصی‌ام تمام شود. بنده در سفر مشهد بودم. اوایل شهریور بود و دولت آقای خاتمی تازه رای اعتماد از مجلس گرفته بود. کمتر از یک هفته بود که آقای نوری بار دوم، وزیر کشور شده بود. آقای تاج‌زاده هم هنوز دو روز نبود که منصوب ایشان شده بود به من زنگ زدند که به هر ترتیب سفرم را لغو کنم. حتی به بنده اطلاع ندادند که در هیات دولت قرار است کس دیگری به‌جای بنده انتخاب شود. بعد از اینکه انتخاب شده بود به بنده گفتند سفرتان را لغو کنید به هر ترتیب شده برای تودیع و معارفه به فارس برگردید.»



***
اختصاصــی هـای سایـت انتخـابـات ریـاســت جمهــوری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد