فرهنگی - اجتماعی - سیاسی - ورزشی

پایگاه مقاومت بسیج امام جواد (ع) ویژه ورزشکاران اسلامشهری

فرهنگی - اجتماعی - سیاسی - ورزشی

پایگاه مقاومت بسیج امام جواد (ع) ویژه ورزشکاران اسلامشهری

هشیاری کارآگاهان پلیس آگاهی ترفند سارقان حرفه ای را ناکام گذاشت

هشیاری کارآگاهان پلیس آگاهی ترفند سارقان حرفه ای را ناکام گذاشت  
تاریخ خبر ۱۷/۱۴/۸۷ 
  

گروه ناجا - با تلاش مستمر کارآگاهان پلیس آگاهی استان ک و ب اعضای گروه 13 نفره سرقت از منازل که با شگردی خاص اقدام به سرقت از منازل در شهرستان یاسوج می کردند دستگیر و روانه زندان شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس به نقل از اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا ، سرهنگ عبدی پور رئیس پلیس آگاهی استان ک و ب با بیان این خبر افزود:

سردسته باند که دهها فقره سرقت را در کارنامه داشت با اجیر کردن سارقان حرفه ای و با طرح نقشه های دقیق اقدام به انجام سرقتها می کرد. متهمان با حضور در مناطقی که دارای خانه های فاقد تجهیزات ایمنی بود رفته و اطلاعاتی را درباره وضع مالی ، شغل و رفت و آمدهای آنها به دست می آورد. این متهمان پس از به دست آوردن اطلاعات لازم در فرصت مناسبی که صاحبان خانه های شناسایی شده در منزل حضور نداشتند اقدام به سرقت لوازم منزل می کردند و آنها را برای فروش در اختیار مالخران قرار می داد.

با ارسال چند گزارش درباره وقوع این سرقتها به پلیس آگاهی تیم زبده ای از کارآگاهان پلیس وارد عمل شدند و با توجه به این که سرقتها در نقاط خاصی صورت گرفته بود کاراگاهان پلیس با اقدامات ویژه از جمله راه اندازی گشتهای نامحسوس در مناطقی که بیشترین تعداد سرقت در آن رخ داده بود ، تلاش خود را برای شناسایی عاملان سرقت آغاز کردند.

در ادامه عملیات کاراگاهان پلیس با در نظر گرفتن چرخه سرقت و برای غافلگیر کردن متهمان ، به کنترل نامحسوس مناطق الوده و سرقت شده پرداختند و با تلاش شبانه روزی متوجه شدند افرادی به طور مشکوک در آن حوالی پرسه می زنند با احتمال مظنون بودن این افراد و دست داشتن با سارقان ، محلهای رفت و آمد آنان به صورت دقیق تحت کنترل قرار گرفت تا این که سرانجام همانطور که پیش بینی شده بود یکی از سارقان حرفه ای در ارتباط با این افراد شناسایی و پس از چند روز تعقیب و مراقبت در یک عملیات ضربتی از سوی کارآگاهان پلیس به دام افتاد. متهم که پس از دستگیری تلاش داشت با خود را بیگناه جلوه دهد سرانجام با توجه به شواهد دقیق کاراگاهان پلیس در مطابقت دادن زمانهای انجام سرقت و ملاقاتهای او با خریدار اموال مسروقه ، تسلیم شد و به انجام دهها فقره سرقت با همدستی 12 نفر دیگر اعتراف کرد.

در ادامه عملیات کاراگاهان با تلاش شبانه‌روزی موفق شدند پنج نفر از سارقان را دستگیر کنند که متهمان به جرم خود اعتراف کردند. در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیر زیادی از وسایل سرقت شده نظیر سلاح ، وجه نقد ، طلاجات ، دوربین فیلمبرداری ، چرخ خیاطی و... کشف شد . تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری سایر اعضا ادامه دارد .

سرهنگ عبدی پور در خاتمه عنوان کرد: بسیاری از سارقان و مجرمان حرفه ای برای ادامه فعالیت تبهکارانه خود و فرار از دست پلیس که البته اغلب ناکام می ماند ، به شگردهای جدید رو می آورند که همین موضوع لزوم هشیاری شهروندان را بیش از پیش آشکار می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد