فرهنگی - اجتماعی - سیاسی - ورزشی

پایگاه مقاومت بسیج امام جواد (ع) ویژه ورزشکاران اسلامشهری

فرهنگی - اجتماعی - سیاسی - ورزشی

پایگاه مقاومت بسیج امام جواد (ع) ویژه ورزشکاران اسلامشهری

دانشجویان، با بصیرت وارد عرصه انتخابات شوند

دانشجویان، با بصیرت وارد عرصه انتخابات شوند

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام: در ورود به انتخابات نباید به گونه‌ای عمل کرد که وقتی کسی صحبت کند دانشجویان بدون شناخت و با غوغاسالاری به حمایت از وی بپردازند.‌

21/12/1387----------------------------------------------------------

ایسنا: مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام گفت: دانشجویان در ورود به انتخابات و نیز حمایت از نامزدهای انتخاباتی باید با بصیرت، عمل کنند.

محمدرضا کیقبادی، اظهار کرد: فضای دانشجویی با فضاهای دیگر اقشار کشور مانند فضاهای دانش آموزی بازاری و یا .... بدلیل وجود عدالتخواهی و آرمانخواهی که در آن وجود دارد متفاوت است و نباید هم مانند آنان باشد.

وی بیان کرد: دانشجویان در ورود به انتخابات و یا هر نوع انتخابات دیگر که به برگزیده شدن فردی جهت هدایت یک مجموعه بیانجامد باید بصیرت داشته باشند یعنی شخصی را که نامزد تصدی آن مسوولیت شده است را بایستی که ارزیابی کنند و شعارهایش را مورد بررسی قرار دهند که آیا قابلیت تحقق یافتن را دارند یا نه.

کیقبادی افزود: زمانی که می خواهیم کسی را جهت پذیرش مسوولیتی انتخاب کنیم باید ببینیم که آیا وی در فعالیت گذشته‌ی خود و حرکتی در جهت مننفعت همه‌ی اقشار جامعه صورت داده است یا خیر.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام گفت: در ورود به انتخابات نباید به گونه‌ای عمل کرد که وقتی کسی صحبت کند دانشجویان بدون شناخت و با غوغاسالاری به حمایت از وی بپردازند.

کیقبادی اظهار کرد: ممکن است ما از یک ایده‌ای حمایت بکنیم و یک کسی را بیابیم که مصداق آن ایده و شعارها و آرمان‌های‌مان باشد و همان‌ها را نیز دنبال کند و در مقابل فردی را ببینیم که بر ضد وی عمل می‌نماید، پس ما باید که در این زمان به حمایت از آن فرد اولی برخیزیم.

وی دنباله‌روی چشم و گوش بسته‌ تشکل‌های دانشجویی از نامزدهای انتخاباتی را ، مردود شمرد و گفت: اینگونه حمایت‌ها باعث می‌شود که تشکل‌های دانشجویی مانند آنچه که برای برخی از همتایان آنها در گذشته پیش آمد که با رفتن دولت به نابودی گراییدند، دولت‌محور شوند. ما باید به گونه‌ای به حمایت از یک شخص بپردازیم که این حمایت، مانع از نقد ضعف‌های وی توسط ما نشود. ما باید برای صحبت‌های خود سند داشته باشیم تا آنها بتوانند تاثیر مثبتی در معرفی یک فرد داشته باشند و باعث پیشبرد اهداف وی شوند.

کیقبادی نوع فعالیت برخی از تشکل های دانشجویی را از زمان روی کار آمدن دولت نهم به عنوان پلی میان مردم و دولت و روابط عمومی دولت خواند و اظهار کرد: به نظر من فعالیت برخی از تشکل های دانشجویی به گونه‌ای بوده است که در این مدت به رفع شبهه و تصادها در میان مردم و دانشجویان مشغول بوده‌اند و به توضیح نکات ریزی که در میان این دو وجود دارد پرداخته‌اند.

وی افزود: ولی برخی از تشکلهای دانشجویی نیز در برخی مواقع شروع کردند به سنگ اندازی برای انقلاب و به ایجاد ناهنجاری در سطح جامعه پرداختند که بی تاثیر هم نبوده‌اند، یکسری هم که بی تفاوت ماندند و حالت خاکستری به خود گرفتند یعنی نه آن طرفی و نه اینطرفی و بستگی به فعالیت هر دوره‌ی زمانی خاص دانشجوها، جذب رنگ سفید یا سیاه شدند.

کیقبادی گفت: برخی از تشکلها که در سالهای انقلاب فعالیتهای مطلوبی داشتند سالهای گذشته به دلیل نداشتن بصیرت در عملکرد خود و با سر دادن شعارهایی توخالی و عدم تحلیل آن به انحراف کشیده شدند. در حالیکه ما باید هماهنگ با موازین اسلام فعالیت نماییم و نه با غیر آن چون اگر این دو توسط دانشجویان از یکدیگر تفکیک شوند ما خواهیم دید که بسیاری از کسانی که ادعای مسلمانی دارند خارج از محدوده‌ی آن قرار خواهند گرفت.‌


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد