فرهنگی - اجتماعی - سیاسی - ورزشی

پایگاه مقاومت بسیج امام جواد (ع) ویژه ورزشکاران اسلامشهری

فرهنگی - اجتماعی - سیاسی - ورزشی

پایگاه مقاومت بسیج امام جواد (ع) ویژه ورزشکاران اسلامشهری

رونق اقتصادی مناطق مرزی به نفع امنیت ملی خواهد بود

موسوی توافقی درباره یا من می‌آیم یا میرحسین ندارد

عماد افروغ نماینده مجلس هفتم: ـ کاندیداتوری میرحسین را به فال نیک می‌گیرم و معتقدم ایشان به عنوان یک چهره ارزشی، انقلابی، اصولگرا و شناخته شده می‌تواند متناسب با حضورش فضا را رقابتی‌تر و ارزشی‌تر کند. ـ مایلیم که کاندیداهای انتخابات بوی ارزش‌ها را بدهند.‌

21/12/1387-----------------------------------------------------------------

فارس: نماینده مجلس هفتم گفت: حضور میرحسین در عرصه رقابت‌های انتخاباتی نشان از این دارد که جمله خاتمی در خصوص "یا من می‌آیم یا میرحسین " را قبول ندارد، به این معنا که آنان تفاوتی‌هایی دارند و در این تفاوت‌ها و اختلاف دیدگاه پا فشاری می‌‌کنند.

عماد افروغ نماینده مجلس هفتم با اشاره به اعلام نامزدی میرحسین موسوی برای انتخابات ریاست جمهوری دهم، گفت: کاندیداتوری میرحسین را به فال نیک می‌گیرم و معتقدم ایشان به عنوان یک چهره ارزشی، انقلابی، اصولگرا و شناخته شده می‌تواند متناسب با حضورش فضا را رقابتی‌تر و ارزشی‌تر کند.
وی با بیان اینکه مایلیم که کاندیداهای انتخابات بوی ارزش‌ها را بدهند، افزود: اگر کاندیداها ارزشی باشند رقابت بین آنها درون گفتمانی تر خواهد بود.

افروغ با بیان اینکه موسوی ممکن است اختلاف آراء و سلیقه با برخی از اصولگرایان داشته باشد، تصریح کرد: اگر اصولگرایان بر اصول خود پایبند باشند باید اذعان کنند که میرحسین یک چهره اصولگرا است و سابقه ایشان و بیانیه‌ای که با آن وارد عرصه انتخابات شدند حاکی از پایبندی به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و اخلاق است.

وی با تاکید بر اینکه حضور ایشان فضای کشور را رقابتی،‌ اخلاقی و درون گفتمانی‌تر می‌کند، خاطر نشان کرد: از آن طرف نگران مسئله‌ای هستم که در زمان دوم خرداد نیز این نگرانی را به آنان منتقل می‌کردم و همواره به گروه‌های دوم خردادی گوشزد می‌کردم که خودکشی دسته جمعی نکنید.
وی در ادامه اضافه کرد: به گروههای دوم خردادی همواره تاکید می‌کردم که بر اساس منافع اختلافات را کتمان نکنید، در حال حاضر نیز این نگرانی را در میان جریان اصولگرا مشاهده می‌کنم.

افروغ با تاکید بر اینکه نشان دادن اختلافات سبب رشد سیاسی در جامعه می‌شود، گفت: این نکته را جریان دوم خرداد در آن زمان مورد توجه قرار ندادند ولیکن در حال حاضر با در نظر گرفتن این موضوع به صورت متکثر وارد عرصه شده‌‌اند.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه کاندیداهای نزدیک به هم سبب ایجاد فضای رقابتی بر اساس برنامه می‌شود، افزود: در حال حاضر نیز جریان اصولگرا به این نکته توجه ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به سخنان سید محمد خاتمی که اظهار داشته بود "یا من می‌آیم یا میرحسین "، افزود: شواهد نشان می‌دهد جمله یا من می‌آیم یا میرحسین مورد توافق میرحسین نبوده است و اگر چنین موضوعی واقعیت داشت میرحسین اعلام کاندیداتوری نمی‌کرد.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: حضور میرحسین در عرصه رقابت‌های انتخاباتی نشان از این دارد که جمله خاتمی در خصوص یا من می‌آیم یا میرحسین را قبول ندارد، به این معنا که آنان تفاوتی‌هایی دارند و در این تفاوت‌ها و اختلاف دیدگاه پا فشاری می‌‌کنند.

وی با بیان اینکه هر سه نامزد جریان اصلاح طلب را نمی‌توان در زیر یک اردوگاه تعریف کرد، گفت: حداقل میرحسین موسوی به عنوان کاندیدای مستقل وارد صحنه انتخابات شده است و در وهله دوم این 3 نفر در مقایسه با سایر گروه‌های موسوم به اصلاح طلب نسبت به هم نزدیکترند.

افروغ تصریح کرد: مطلوب این است که در هر اردوگاهی یک کاندیدا بیرون بیاید یعنی تمام علایق و سلایق دور هم جمع شود و بدون انحصار طلبی به یک کاندیدای واحد برسند، ولی اگر بخواهند یک نفر را در یک اردوگاه به بقیه جریانات سیاسی درون اردوگاهی تحمیل کنند به نوعی توهین به شعور سیاسی مردم و موجودیت این گروه‌ها تلقی می‌شود، در صورتی که شرط وحدت در عین کثرت محقق شود بیرون آمدن یک کاندیدا عقلانی‌تر است. ‌

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد