فرهنگی - اجتماعی - سیاسی - ورزشی

پایگاه مقاومت بسیج امام جواد (ع) ویژه ورزشکاران اسلامشهری

فرهنگی - اجتماعی - سیاسی - ورزشی

پایگاه مقاومت بسیج امام جواد (ع) ویژه ورزشکاران اسلامشهری

تبریک سال نو (عید 1388)

 مقلب القلوب و الابصار  

 

یا مدبر اللیل و النهار 

 

 یا محول الحول و الاحوال  

 

حول حالنا الا احسن الحال  

 

 

سال 1388 بر همه دوستداران آزادی و تفکر و  

 

اندیشه پاک و دوستدارن امام(ره) و  

 

مقام معظم رهبری و همه دوستدارن انقلاب اسلامی 

 

و کسانی که در جهت پیشرفت جوانان 

 

این مرز و بوم زحمت میکشند 

 

مبارک و میمون باد. 

 

از طرف دفتر فرماندهی پایگاه امام جواد (ع) ویژه ورزشکاران اسلامشهر

ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)

ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص)  

  

و امام جعفر صادق(ع)  

 

  

تاریخ ولادت : هفدهم ربیع الاول، 53 سال قبل از هجرت
هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری قمری 

 

 

سالروز فرخنده میلاد قطب عالم امکان   

 

حضرت محمد مصطفی(ص)   

 

و خجسته میلاد عالم آل محمد(ص)  

  

احیاگر مذهب تشیع   

 

امام جعفر صادق (ع)    

 

 مبارکباد.

دانشجویان، با بصیرت وارد عرصه انتخابات شوند

دانشجویان، با بصیرت وارد عرصه انتخابات شوند

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام: در ورود به انتخابات نباید به گونه‌ای عمل کرد که وقتی کسی صحبت کند دانشجویان بدون شناخت و با غوغاسالاری به حمایت از وی بپردازند.‌

21/12/1387----------------------------------------------------------

ایسنا: مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام گفت: دانشجویان در ورود به انتخابات و نیز حمایت از نامزدهای انتخاباتی باید با بصیرت، عمل کنند.

محمدرضا کیقبادی، اظهار کرد: فضای دانشجویی با فضاهای دیگر اقشار کشور مانند فضاهای دانش آموزی بازاری و یا .... بدلیل وجود عدالتخواهی و آرمانخواهی که در آن وجود دارد متفاوت است و نباید هم مانند آنان باشد.

وی بیان کرد: دانشجویان در ورود به انتخابات و یا هر نوع انتخابات دیگر که به برگزیده شدن فردی جهت هدایت یک مجموعه بیانجامد باید بصیرت داشته باشند یعنی شخصی را که نامزد تصدی آن مسوولیت شده است را بایستی که ارزیابی کنند و شعارهایش را مورد بررسی قرار دهند که آیا قابلیت تحقق یافتن را دارند یا نه.

کیقبادی افزود: زمانی که می خواهیم کسی را جهت پذیرش مسوولیتی انتخاب کنیم باید ببینیم که آیا وی در فعالیت گذشته‌ی خود و حرکتی در جهت مننفعت همه‌ی اقشار جامعه صورت داده است یا خیر.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام گفت: در ورود به انتخابات نباید به گونه‌ای عمل کرد که وقتی کسی صحبت کند دانشجویان بدون شناخت و با غوغاسالاری به حمایت از وی بپردازند.

کیقبادی اظهار کرد: ممکن است ما از یک ایده‌ای حمایت بکنیم و یک کسی را بیابیم که مصداق آن ایده و شعارها و آرمان‌های‌مان باشد و همان‌ها را نیز دنبال کند و در مقابل فردی را ببینیم که بر ضد وی عمل می‌نماید، پس ما باید که در این زمان به حمایت از آن فرد اولی برخیزیم.

وی دنباله‌روی چشم و گوش بسته‌ تشکل‌های دانشجویی از نامزدهای انتخاباتی را ، مردود شمرد و گفت: اینگونه حمایت‌ها باعث می‌شود که تشکل‌های دانشجویی مانند آنچه که برای برخی از همتایان آنها در گذشته پیش آمد که با رفتن دولت به نابودی گراییدند، دولت‌محور شوند. ما باید به گونه‌ای به حمایت از یک شخص بپردازیم که این حمایت، مانع از نقد ضعف‌های وی توسط ما نشود. ما باید برای صحبت‌های خود سند داشته باشیم تا آنها بتوانند تاثیر مثبتی در معرفی یک فرد داشته باشند و باعث پیشبرد اهداف وی شوند.

کیقبادی نوع فعالیت برخی از تشکل های دانشجویی را از زمان روی کار آمدن دولت نهم به عنوان پلی میان مردم و دولت و روابط عمومی دولت خواند و اظهار کرد: به نظر من فعالیت برخی از تشکل های دانشجویی به گونه‌ای بوده است که در این مدت به رفع شبهه و تصادها در میان مردم و دانشجویان مشغول بوده‌اند و به توضیح نکات ریزی که در میان این دو وجود دارد پرداخته‌اند.

وی افزود: ولی برخی از تشکلهای دانشجویی نیز در برخی مواقع شروع کردند به سنگ اندازی برای انقلاب و به ایجاد ناهنجاری در سطح جامعه پرداختند که بی تاثیر هم نبوده‌اند، یکسری هم که بی تفاوت ماندند و حالت خاکستری به خود گرفتند یعنی نه آن طرفی و نه اینطرفی و بستگی به فعالیت هر دوره‌ی زمانی خاص دانشجوها، جذب رنگ سفید یا سیاه شدند.

کیقبادی گفت: برخی از تشکلها که در سالهای انقلاب فعالیتهای مطلوبی داشتند سالهای گذشته به دلیل نداشتن بصیرت در عملکرد خود و با سر دادن شعارهایی توخالی و عدم تحلیل آن به انحراف کشیده شدند. در حالیکه ما باید هماهنگ با موازین اسلام فعالیت نماییم و نه با غیر آن چون اگر این دو توسط دانشجویان از یکدیگر تفکیک شوند ما خواهیم دید که بسیاری از کسانی که ادعای مسلمانی دارند خارج از محدوده‌ی آن قرار خواهند گرفت.‌


حصول به مقصود تنها در سایه اجماع نهایی سه کاندیدای اصلاح‌طلب متص

حصول به مقصود تنها در سایه اجماع نهایی سه کاندیدای اصلاح‌طلب متصور است

بیانیه انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات: حضور این چهره‌های خدوم و شناخته شده را که نشانه روشنی بر شکل‌گیری عزم ملی در جهت اصلاح نابسامانی‌هاست به فال نیک می‌گیریم و از آن استقبال می‌کنیم.‌

21/12/1387-------------------------------------------------------

ایسنا: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از حضور خاتمی، کروبی و موسوی در عرصه انتخابات در عین حال تاکید کرد: بر این باوریم که حصول مقصود تنها در سایه وحدت و اجماع نهایی این شخصیت‌های ارجمند متصور است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در متن این بیانیه آمده است: سرانجام، عشق به مردم و احساس مسوولیت نسبت به سرنوشت کشور و وفاداری به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی مانع از آن شد که جناب حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی با ملاحظه حجم عظیم دشواری‌ها و خطرات پیش‌رو، توجیهی برای عدم حضور تمام عیار در عرصه سیاسی کشور بیاید.

این بود که خاتمی عزیز با آن همه سابقه درخشان در خدمت به میهن و انقلاب و به عنوان یک شخصیت معتبر بین‌المللی، اشتیاق و استدعای گروه‌های سیاسی، جریان‌های انقلابی و شخصیت‌های برجسته و نیز توده‌های مردم به ویژه جوانان پرشور را کریمانه و شجاعانه پاسخ گفت و یکبار دیگر عمق تعلق و باور خویش به مردم و خرد جمعی را نشان داد.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که افتخار آن را داشته است تا بازگو کننده بخش کوچکی از تقاضا و درخواست مردم برای حضور جناب آقای خاتمی درعرصه انتخابات ریاست جمهوری باشد، به سهم خود از این اقدام مسوولانه و شجاعانه ایشان تقدیر و تشکر می‌نماید.

هم‌چنین فرصت را مغتنم شمرده از اهالی محترم استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد که با استقبال پرشور و بی‌شائبه و معنی‌دار خود از آقای خاتمی این اشتیاق ملی پیشتازانه جلوه‌گر ساختند، تشکر و قدردانی می‌نماییم.

در عین حال عمق نگرانی‌ها و ضرورت ایجاد تحول ایجاب کرده است تا چهره خدوم و پرسابقه دیگری از همین شجره طیبه خط امام، جناب آقای مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر محبوب امام ومردم و مدیر موفق دوران پرافتخار دفاع مقدس نیز برای حضور در این عرصه اعلام آمادگی نمایند.

جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی ریاست محترم مجلس در دوره اصلاحات نیز که خدمات ارزنده ایشان به انقلاب و کشور مورد اعتراف است، از مدت‌ها قبل در این عرصه حضور داشتند.

ما حضور این چهره‌های خدوم و شناخته شده را که نشانه روشنی بر شکل‌گیری عزم ملی در جهت اصلاح نابسامانی‌هاست به فال نیک می‌گیریم و از آن استقبال می‌کنیم. اما بر این باوریم که حصول مقصود تنها در سایه وحدت و اجماع نهایی این شخصیت‌های ارجمند متصور است و اطمینان داریم این بزرگواران در نهایت مسیر همدلی، اجماع و همکاری را در پیشبرد اهداف مشترک تعقیب خواهند کرد.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز با همه توان در خدمت آن بزرگواری خواهد بود که حاصل تفاهم آن عزیزان باشد. ‌


زمان ثبت نام حرف و وعده خاتمی یکی خواهد شد

زمان ثبت نام حرف و وعده خاتمی یکی خواهد شد

محمدرضا تابش: ـ از حضور میرحسین استقبال می کنیم. ـ اطلاعی از کناره گیری خاتمی ندارم.‌

21/12/1387--------------------------------------------------------

مهر: یکی از نزدیکان سید محمد خاتمی در خصوص اعلام کاندیداتوری میرحسین موسوی گفت: ما از حضور میرحسین استقبال می کنیم چون ایشان از شخصیتهای برجسته نظام و یادگار دوران امام است.

محمدرضا تابش در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران بیان داشت: با توجه به تعدد گفتمانهایی که در جامعه وجود دارد تعدد کاندیداها سطح مشارکت را بالا می برد و هر طیفی به یک گفتمان گرایش می یابد.

نماینده مردم اردکان در مجلس هشتم تاکید کرد: هر چه سطح مشارکت بالا برود سیاستمداران از پشتوانه بالاتری برخوردار خواهند بود و انسجام نظام بالا می رود.

دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس هشتم در پاسخ به سئوالی پیرامون اعلام کاندیداتوری میرحسین موسوی بیان داشت: از حضور میر حسین استقبال می کنیم چون ایشان از شخصیتهای برجسته نظام و یادگار دوران امام است.

تابش در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با احتمال کناره گیری خاتمی از انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تا زمان برگزاری انتخابات معلوم نیست چه کسی بماند و چه کسی برود، در رابطه با کناره گیری خاتمی نیز من اطلاعی ندارم اما اجماع را خیلی محتمل می دانم.

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری که یادآور شد خاتمی قبلا اعلام کرده بود که از میان او و موسوی یک نفر در عرصه انتخابات باقی می ماند در حالی که اکنون هر دوی آنان نامزد شده اند، خاطرنشان کرد: هنوز که هر دوی آنها به عنوان کاندیدا ثبت نام نکرده اند زمان ثبت نام حرف و وعده خاتمی یکی خواهد شد.‌


حمایت یوزارسیف از احمدی‌نژاد در حماسه 3 تیر 84

حمایت یوزارسیف از احمدی‌نژاد در حماسه 3 تیر 84

پر بیراه نیست که محمود احمدی نژاد مقید به دنبال کردن سریالی باشد که تهیه کننده، کارگردان، نویسنده و بازیگر نقش اول آن از حامیان او در سال 84 بودند.‌

21/12/1387-------------------------------------------------------

انتخابات ریاست جمهوری دهم: سال 84 وقتی که کسی مصطفی زمانی، بازیگر نقش یوزارسیف در سریال یوسف را نمی شناخت و درست زمانی که اکثر هنرمندان مطرح مشغول حمایت از سایر کاندیداها بودند، او هم یکی از عوامل سریال یوسف بود که به همراه سلحشور به حمایت از احمدی نژاد پرداخت.

حمایت هنرمندان از کاندیداها ممنوع
...................................

ادامه مطلب ...

عموم جامعه به اصولگرایان اعتماد دارند

عموم جامعه به اصولگرایان اعتماد دارند

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ: ـ پیروزی اصولگرایان در انتخابات آینده ریاست جمهوری را در گرو وحدت آنان است. ـ تکثر کاندیدا قطعاً به این جبهه ضربه می‌زند و مردم را نسبت به اصولگرایی بدبین می‌کند.‌

21/12/1387---------------------------------------------------------

فارس: عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: عموم جامعه نسبت به اصولگرایان اعتماد دارند.

محمد ثنایی‌فر در خصوص نقش تشکل‌های دانشجویی در انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار داشت: دانشجویان به عنوان نخبگان و خواص جامعه نقش تأثیرگذاری در هدایت عامه مردم دارند به همین دلیل باید بینش و بصیرت داشته باشند و بر اساس احساسات عمل نکنند و طوری نشود که تحت تأثیر احزاب قرار گیرند.
وی با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند دارای تفکر و اندیشه باشند، افزود: وقتی مطالبات مردم، به عنوان مطالبات دانشجویان مطرح شود آن موقع دانشجویان می‌توانند نقش خواص و تأثیرگذاری بر جامعه را اجرا کنند و این خطر بسیار بزرگی است که دانشجویان به بازیچه‌ای در دست احزاب تبدیل شوند.

وی ادامه داد: مثل زمانی که در دوره اصلاحات، دانشجویان آلت دست احزاب بودند و مردم در این شرایط به دانشجویان به عنوان قشر برآمده از خود نگاه نمی‌کردند.
این فعال دانشجویی به انتخابات ریاست جمهوری سال 84 اشاره کرد و ادامه داد: در آن موقع مطالبات دانشجویان همان مطالبات مردم بود و دانشجویان توانستند نقش خواص در قبال عوام را به خوبی اجرا کرده و مطالبات مردم را از مسئولین پیگیری می‌کردند که همان عدالت بود.

ثنایی‌فر با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی در انتخابات ریاست جمهوری باید از تفکر صحیح حمایت کنند، تصریح کرد: دانشحویان باید زمینه‌سازی کرده تا مردم فکر و تفکر صحیح را بشناسند و این تفکر همان پایبندی به آرمان‌ها و ویژگی‌های انقلاب است و اگر تشکل‌های دانشجویی این تفکر را به درستی به مردم معرفی کنند، مردم نیز به راحتی می‌توانند اصلح را انتخاب کنند.

وی همچنین پیروزی اصولگرایان در انتخابات آینده ریاست جمهوری را در گرو وحدت آنان دانست و افزود: اگر وحدت اصولگرایان در چارچوب مبانی دینی باشد نصرت الهی را به دنبال دارد و این وحدت باید بر اساس اصول باشد نه بر اساس قدرت و اصولگرایان باید قدرت را وسیله‌ای برای خدمت ببینند.
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ اضافه کرد: اصولگرایی ناظر به اصول انقلاب است و این واژه در ذهن مردم جای گرفته است و عموم جامعه نسبت به اصولگرایان اعتماد دارند.

ثنایی‌فر در پایان نسبت به تکثر کاندیداها در جبهه اصولگرایان هشدار داد و تأکید کرد: تکثر کاندیدا قطعاً به این جبهه ضربه می‌زند و مردم را نسبت به اصولگرایی بدبین می‌کند و اگر همه اصولگرایان به اصول معتقدند؛ تکثر کاندیداها معنادار نیست.‌


احمدی نژاد کاندیدای مطرح اصولگرایان است

احمدی نژاد کاندیدای مطرح اصولگرایان است

دبیرکل جامعه زینب: ـ اصولگرایان هرگز برخوردی که با تخریب همراه باشد انجام نداده و نخواهند داد. ـ تعدد کاندیداها موجب گرم تر شدن انتخابات خواهد شد و اصول گرایان با تکیه به وحدت با کاندای جناح مقابل رقابت سالم خواهند کرد.‌

21/12/1387----------------------------------------------------------

فارس: مریم بهروزی با اشاره به اینکه مطرح ترین کاندیدای اصولگرایان محمود احمدی نژاد است، تصریح کرد: اصولگرایان در صدد هستند تا با معرفی نامزد واحد به اجماع برسند.

مریم بهروزی با اشاره به مظلوم نمای های صورت گرفته از سوی برخی کاندیدا اظهار داشت: اصولگرایان هیچ برنامه‌ای در جهت ممانعت از سخنرانی کاندیداها ندارند و در صورت مشاهده مواردی باید با آنها برخورد شود چراکه این موارد ناشی از برخی کج سلیقگی های شخصی است.

وی با اشاره به سخنان رئس جمهور در خصوص آزادی بیان کاندیداها تاکید کرد: اصولگرایان هرگز برخوردی که با تخریب همراه باشد انجام نداده و نخواهند داد.
بهروزی با اشاره به اعلام کاندیداتوری میرحسین موسوی بیان داشت: تعدد کاندیداها موجب گرم تر شدن انتخابات خواهد شد و اصول گرایان با تکیه به وحدت با کاندای جناح مقابل رقابت سالم خواهند کرد.

دبیر کل جامعه زینب با اشاره به اینکه مطرح ترین کاندیدای اصولگرایان محمود احمدی نژاد است، تصریح کرد: اصولگرایان درصدد هستند تا وحدت در خصوص معرفی نامزد واحد ارائه کرده و با معرفی یک کاندید واحد به اجماع برسند. ‌


خاتمی، به نفع موسوی کنار می رود

خاتمی، به نفع موسوی کنار می رود

عضو مجمع نیروهای خط امام (ره): ـ محال است موسوی به نفع خاتمی کنار برود. ـ خاتمی بارها در گفته هایش از کناره گیری سخن گفته ولی میرحسین تاکنون صحبتی در این باره نکرده است.‌

21/12/1387-----------------------------------------------------------

ایرنا: عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) احتمال کناره گیری میر حسین موسوی به نفع محمد خاتمی را محال دانست.

"حمید قزوینی" تاکید کرد که با توجه به صحبت های مطرح شده توسط خاتمی، مطمئنا وی به نفع موسوی کنار می رود.
وی افزود: خاتمی بارها در گفته هایش از کناره گیری سخن گفته ولی میرحسین تاکنون صحبتی در این باره نکرده است.
قزوینی اظهار داشت: اخبار نقل شده از سوی خاتمی و گمانه زنی های او در روزهای اخیر احتمال کناره گیری او را زیاد می کند.

وی با اشاره به اینکه کاندیدای اصلی مجمع نیروهای خط امام (ره) میرحسین موسوی است، گفت: مهندس موسوی از سرمایه های ملی است که در هشت سال دفاع مقدس توانست کشور را در سخت ترین شرایط به نحو احسن اداره کند.

عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) تاکید کرد: در زمانی که کشور در شرایط سخت جنگی قرار داشت، موسوی به توسعه و عمران کشور توجه بسزایی می کرد و در آن زمان در آبرسانی و برق رسانی به مناطق محروم بسیار خوب عمل کرد.‌

0000000000000000

0000000000000000

21/12/1387-----------------------------------------------------------


بیانیه ستاد جوانان حامی خاتمی؛
خاتمی تا آخرین لحظه در عرصه انتخابات بماند
خبرگزاری فارس: در بیانیه جلسه فوق العاده ستاد 88 بعد از حضور میرحسین موسوی آمده است: از خاتمی انتظار داریم به خواست حامیانش توجه کند و تا آخرین لحظه در عرصه انتخابات بماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، هیئت اجرایی ستاد ملی جوانان حامی خاتمی شب گذشته تشکیل جلسه داد و در پایان این جلسه فوق العاده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ستاد ملی جوانان حامی خاتمی همچنان با قوت به کار خود ادامه داده و اعضاء ستاد انتظار دارند محمد خاتمی هم تا آخر در عرصه بماند.
ستاد 88 در این بیانیه خود با اشاره به استقبال گسترده مردم سه استان فارس، کهگلویه بویر احمد و بوشهر از خاتمی، قوت قلبی برای همه حامیان ایشان بوده و پیام‌های روشنی برای همه دارد آورده است: موج حمایت بی سابقه‌ای که طی هفته‌های گذشته در سراسر کشور به راه افتاد نشان می‌دهد محبوبیت خاتمی در تمام نقاط کشور بی مانند بوده و انتظار می‌رود این وضعیت ویژه و این پیام روشن مورد توجه شخص خاتمی قرار داشته باشد.
ستاد 88 در بیانیه‌ای که در جلسه فوق العاده این ستاد صادر شد با اشاره به اینکه خاتمی پس از هفته‌ها تامل و تدبر، مصمم به حضور در عرصه انتخابات شد، آمده است: تعدد کاندیداها در جبهه اصلاحات تا زمان آغاز ثبت نام امر مثبتی است اما مطمئنیم در نهایت روی یک کاندیدا اجماع صورت می‌گیرد.
در پایان این بیانیه آمده است: میزان استقبال از سفرهای استانی و محبوبیت از جمله ویژگی‌های تعیین کاندیدای نهایی است و انتظار می‌رود طرفداران همه کاندیداها با پذیرش واقعیات روز و مقتضیات جامعه برای دستیابی به اجماع تلاش کنند.


خاتمی برای سنجش مقبولیت خود در صحنه بماند

خاتمی برای سنجش مقبولیت خود در صحنه بماند

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت: ـ مهمترین موضوع درباره انتخابات در کشور حضور حداکثری مردم در آن است. ـ کاندیداها بدون پیش قضاوت‌های بدون تحلیل خود را برنده انتخابات ندانند.‌

21/12/1387---------------------------------------------------------------

فارس: دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با اشاره به بعضی پیش قضاوت‌های بدون تحلیل در خصوص نتیجه انتخابات تاکید کرد: خاتمی بهتر است برای مشخص شدن میزان مقبولیت خود و دور شدن از فضایی که اطرافیانش برای وی ساخته‌اند تا آخر در صحنه انتخابات باقی بماند.

عباس انسانی با بیان اینکه مهمترین موضوع در خصوص انتخابات در کشور حضور حداکثری مردم در آن است، اظهار داشت: حضور کاندیداهای مختلف با نگرش‌ها و طیف‌های گوناگون فکری عامل موثر در شرکت حداکثری مردم در انتخابات می‌شود.
وی با اشاره به حضور آگاهانه مردم در طول انتخابات گذشته تصریح کرد: حضور کاندیداهای اصلاح طلب و اصولگرا با نگرش‌های مختلف فرصتی برای مردم ایجاد می‌کند تا نشان دهند که کدام جریان و گفتمان را برای اداره کشور برمی‌گزینند.
این فعال دانشجویی انتخابات را فرصتی برای مشخص شدن وزن جریانات سیاسی در کشور دانست و تاکید کرد: جریانات سیاسی از حضور خاتمی، میرحسین و کروبی و دیگر کاندیداها در انتخابات استقبال کرده و خطاب به آنها می‌گویند که خود را در محک میزان مردم قرار دهید.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت مردم را تعیین کننده اصلی رییس جمهور آینده کشور دانست و اضافه کرد: کاندیداها بدون پیش قضاوت‌های بدون تحلیل خود را برنده انتخابات ندانند.
انسانی با دعوت از خاتمی و دیگر کاندیداها برای ماندن در انتخابات و قرار دادن خود در مفهوم میزان رای ملت است افزود: کاندیداها باید با ماندن در انتخابات اقبال عمومی را نسبت به خود بسنجند. ‌


اصلاح‌طلبان می‌خواهند هزینه شکست در انتخابات را به دوش موسوی بین

اصلاح‌طلبان می‌خواهند هزینه شکست در انتخابات را به دوش موسوی بیندازند

مجیری با اشاره به احتمال کناره‌گیری خاتمی: ـ اصلاح‌طلبان تمام تلاش خود را برای آوردن تمام پتانسیل خود و اجماع روی یکی از آنها به کار گرفته‌اند تا در انتخابات آینده به پیروزی برسند. ـ مردم از گفتمان کهنه اصلاحات و شعارهای تکرای آنها خسته شده‌اند و دیگر رویکردی به آنها ندارند.‌

21/12/1387----------------------------------------------------------------

فارس: دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به احتمال کناره گیری خاتمی از عرصه انتخابات گفت: اصلاح‌طلبان قصد دارند هزینه شکست در انتخابات را به دوش میرحسین بیندازند.

مجید مجیری دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان این مطلب که انتخابات دهم ریاست جمهوری برای اصلاح‌طلبان حکم مرگ و زندگی دارد، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان تمام تلاش خود را برای آوردن تمام پتانسیل خود و اجماع روی یکی از آنها به کار گرفته‌اند تا در انتخابات آینده به پیروزی برسند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان بازنده نهایی انتخابات آینده هستند، ادامه داد: اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند از خاتمی به عنوان برگ برنده خود در این انتخابات استفاده کنند و وی را به یک مهره سوخته تبدیل کنند، بلکه آنها قصد دارند با جایگزین کردن میرحسین به جای خاتمی، هزینه شکست در انتخابات ریاست جمهوری دهم را بر دوش میرحسین بیندازند.
دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان این مطلب که خاتمی اگر مرد میدان انتخابات است تا آخر بماند، افزود: خاتمی در این برزخ تصمیم گیری، چه برای ورود به عرصه انتخابات و چه برای کناره گیری می‌تواند با ماندن در این عرصه، میزان واقعی مقبولیت خود را در میان مردم بسنجند.
مجیری با اشاره به این که اصلاح‌طلبان قصد دارند با طرح این مطلب که برخی‌ها قصد تخریب چهره‌های دوم‌خردادی را دارند، به مظلوم‌نمایی بپردازند، افزود: مردم همه شاهد هستند که در این چهار سال بیشترین تخریب علیه احمدی‌نژاد و دولت وی انجام شد و اصلاح‌طلبان با این مظلوم نمایی راه به جایی نمی‌برند.

وی در پایان گفت: مردم از گفتمان کهنه اصلاحات و شعارهای تکرای آنها خسته شده‌اند و دیگر رویکردی به آنها ندارند. ‌


انجمن اسلامی دانشگاه گیلان از میرحسین موسوی حمایت می‌کند

انجمن اسلامی دانشگاه گیلان از میرحسین موسوی حمایت می‌کند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان: ـ این تشکل طی نامه‌ای در روزهای گذشته از میرحسین موسوی خواسته بود تا به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور یابد. ـ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان تمام توان خود را برای شناساندن و معرفی میرحسین موسوی به آحاد جامعه به کار می‌گیرد.‌

21/12/1387-------------------------------------------------------------

فارس: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان از حمایت تشکل مطبوع خود از میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

سعید عباسی اظهار داشت: با توجه به نیاز کشور به افرادی که به گفتمان اصیل انقلاب اسلامی پایبند هستند و در زنده کردن آرمان‌های انقلاب تجربه و مهارت دارند، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان از میرحسین موسوی به عنوان فردی که چنین ویژگی‌هایی را داراست، حمایت می‌کند.

وی اولین تشکل حامی میرحسین موسوی در کشور را انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان دانست و ادامه داد: این تشکل طی نامه‌ای در روزهای گذشته از میرحسین موسوی خواسته بود تا به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور یابد.

این فعال دانشجویی با دعوت از میرحسین موسوی برای حضور در دانشگاه گیلان و دیگر دانشگاه‌های کشور برای معرفی بهتر خود به دانشجویان تصریح کرد: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان تمام توان خود را برای شناساندن و معرفی میرحسین موسوی به آحاد جامعه به کار می‌گیرد. ‌


کناره گیری خاتمی غیر ممکن است

کناره گیری خاتمی غیر ممکن است

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت: آنچه که برای حزب ما تعیین کننده خط مشی است مصوبه کنگره یازدهم در حمایت قاطع از خاتمی است.

21/12/1387---------------------------------------------------------------

فارس: عضو شورای مرکزی حزب مشارکت گقت: همان عوامل گسترده اجتماعی که سبب شد خاتمی بر تردیدهایش غلیه کند و با جدیت برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کند، کنار رفتن او را غیر ممکن می‌کند.

به گزارش پایگاه رسمی حزب مشارکت، سعید شریعتی با اشاره به طرح شائبه کناره‌گیری خاتمی پس از اعلام حضور مهندس موسوی اظهار داشت: خاتمی نشان داده است که در امری که به صلاح و فلاح جامعه بازمی‌گردد با هیچ کس حتی نزدیک‌ترین و مقبول‌ترین افراد پیرامون خویش تعارف و رودربایستی ندارد و ضمن پایبندی به تفکر و تصمیم‌‌سازی و تصمیم‌گیری جمعی در نهایت بهترین تصمیم ممکن را می‌گیرد و از این جهت میان همه سیاست‌مدارن ایران کم‌نظیر بلکه بی‌نظیر است.

وی افزود: برخی تلاش می‌کنند در توجیه این شائبه به اخلاق‌گرایی خاتمی استناد کنند در صورتی که مبنای اخلاق در حوزه عمل سیاسی مناسبات و ترجیحات فردی و بین الاثنینی نیست بلکه مبنای اخلاق در عمل سیاسی ملاحظه خیر عمومی و خواست و مطالبه اکثریت است و خاتمی حتی در اعلام حضور خود و نحوه اعلام آنکه آخرین عمل سیاسی ایشان بوده است نشان داده که مصالح و ترجیحات فردی را بر خیر و صلاح عمومی ارجح نمی‌داند و علیرغم میل و صلاحدید شخصی به نظر و خواست عمومی تمیکن می‌کند.

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت تأکید کرد: در این شرایط هدف و اثر طرح و دامن زدن به این شائبه‌ها پاشیدن بذر تردید و درنگ بر مجموعه حامیان خاتمی است و در مقابل فائق آمدن بر تردیدها و درنگ‌ها مهمترین وظیفه حامیان خاتمی و افزودن بر تلاش‌های اجتماعی و سیاسی خود در جهت ترویج گفتمان خاتمی و جلب نظر هر چه بیشتر مردم به سوی گفتمان اصیل، روزآمد و آزمون پس داده اصلاح‌طلبی با تبیین و قرائت خاتمی است.

شریعتی ادامه داد: حتی اگر اعلام حضور شخصیت‌های محترم و مقبولی چون جناب مهندس موسوی برای آقای خاتمی در ادامه مسیر انتخابات فرصت تأمل مجدد ایجاد کرده باشد به هیچ عنوان نباید نگران بود چرا که همان عوامل گسترده اجتماعی که سبب شد خاتمی بر تردیدهایش غلیه کند و با جدیت و مصمم برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کند و پاسخ چنین تصمیمی را با استقبال گسترده مردمی که نمونه آن را در شیراز و یاسوج و بوشهر در هفته گذشته مشاهده کردیم، همان عوامل به کمک خاتمی خواهد آمد و اجازه نخواهد داد این تردید و تأمل مجدد منتهی به کناره‌گیری از صحنه انتخابات و رد دعوت اقشار گسترده اجتماعی شود. به قول اهل فلسفه علت محدثه هر شی علت مبقیه آن نیز هست.

وی در خصوص با نظر جبهه مشارکت در این زمینه با تأکید بر اینکه مواضع حزب توسط دبیرکل و سخنگوی حزب بیان خواهد شد تأکید کرد: آنچه که برای حزب ما تعیین کننده خط مشی است مصوبه کنگره یازدهم در حمایت قاطع از خاتمی است و تا زمانی که وضعیت تغییر نکرده است این مصوبه به قوت خود باقی است و همه اعضای ما در رعایت ضوابط تشکیلاتی موظفند ضمن رعایت شأن و احترام همه کاندیداهای مطرح به ویژه بزرگواران مورد حمایت سایر اصلاح‌طلبان، تنها در مجموعه‌ها و ستادهایی حضور داشته باشند که برای حمایت از خاتمی تشکیل شده است.‌


با تمام توان میرحسین را یاری می‌کنیم

با تمام توان میرحسین را یاری می‌کنیم

سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام(ره): انتظارها به پایان رسید و مهندس میر حسین موسوی به صحنه آمد تا تجدید بیعتی دوباره با آرمان‌های امام و شهیدانی باشد که دل در گرو عدالت و آزادی بعد از انقلاب داشتند و برای اعتلای آب و خاک و آیین خود از عزیزترین هستی خویش گذاشتند.‌

21/12/1387------------------------------------------------------------

فارس: سازمان جوانان و دانشجویان مجمع خط نیروهای امام(ره) با صدور بیانیه ای از کاندیداتوری میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جوانان و دانشجویان مجمع خط نیروهای امام، در بیانیه‌ این سازمان آمده است: انتظارها به پایان رسید و مهندس میر حسین موسوی به صحنه آمد تا تجدید بیعتی دوباره با آرمان‌های امام و شهیدانی باشد که دل در گرو عدالت و آزادی بعد از انقلاب داشتند و برای اعتلای آب و خاک و آیین خود از عزیزترین هستی خویش گذاشتند.

میر حسین آمد تا بارقه امید در دل نسل‌های مختلف جامعه ایران زنده‌تر شود و پیشکسوتان انقلاب و کسانی که امروز یا از سر عسر و یا به دلیل بی‌تکلیفی و انفعال گوشه انزوا اختیار کرده‌اند تا فرزندان انقلاب و جوانانی که هنوز به احیای گفتمان امام خمینی، رهبر عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی دل بسته‌اند همه و همه یکبار دیگر در کنار هم یاری‌گر موسوی باشند و او را برای پیگیری و هدایت مطالبات ملت همراهی کنند.

رفتار بی‌پیرایش و با صداقت میرحسین آن هنگام در باورمان نقش بست که موی سپید او را دیدیم و هرگز تردید در باورهایش نداریم. اعتقاد عملی که در آن ذره‌ای تزویر و مردم‌فریبی و اندکی زراندوزی و قدرت‌پرستی جای نداشت. او وجود خویش را از همان روزهای سخت انقلاب و لحظات مبارزه و در دوران پیروزی در کنار امام و مدیریت "دولت خدمتگزار " و در ایام غربت و بیست سال سکوت و در عین حال فعالیت در حد توان خویش، وقف خدمت به مردمی کرده بود که متعهدانه و دین‌باورانه برای آزادی خویش بر جور زمانه پیروز شوند و در روزهای شیرین بعد از پیروزی نیز بدون ذره‌ای گلایه، آنچه برایشان باقی مانده بود را در راه دفاع از میهن اسلامی خویش در جنگ هشت ساله هدیه کرده بودند.

آری این چنین است برادر! ما تو را می‌شناسیم اما نه از تصورات و انتظارات و نفرین و آفرین‌های دیگران، ما تو را به معیار عملت می‌شناسیم، به میزان و معیار توانایی‌هایت و کارنامه‌ای که از خود به جای گذارده‌ای و بر انتخاب خود امیدواریم. اگر چه تو ما را در قیاس با همراهان پرشور ایثار و جهاد نبینی و نیابی، اما ما راسخیم بر یاری تو که همان ترجمان آرمان‌های نسل ایثار و جهادی!

آغاز رسوخ تحول گفتمان فعال‌گرا بر گفتمان منفعت‌خواه در جامعه‌ی سیاسی مدنی نشان‌گر شناخت و ارزیابی صحیح جنابعالی از مطالبات و نیازهای جامعه‌ی امروز ایران است.

نتیجه‌ قطعی و انکارناپذیر آن پذیرش و انتخاب از سوی جامعه‌ی آگاه و تعالی‌خواه ایران است. ما به عنوان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام حضور عزت‌آفرین شما را به عرصه‌ی انتخابات به فال نیک می‌گیریم و تمام توان خویش را برای یاری‌تان به کار خواهیم بست.‌